2021-04. B&B in Villa Boereboom

Eigenlijk had ik op het Agathaplein moeten staan. Hamburgers bakken en verkopen. En had ik deze week de Snor moeten ophalen, nadat ik eerst de ramen van de Snor nog had schoongemaakt precies zoals ik had gepland. Maar afgelopen zondag, zou de week ineens een heel andere wending gaan krijgen en liep het vanaf toen helemaal anders. 

Afgelopen zondag namelijk heeft mijn vrouw zich laten testen op Corona. Omdat ze smaakverlies had en wat hoofdpijn, belde ze met haar werkgever TMZ om te vragen wat ze nu moest doen. Ze kreeg het nadrukkelijke advies zich direct te laten testen. Nog geen uur later werd ze getest en dezelfde dag nog kreeg ze het resultaat van de test al te horen. Ze had dus Corona. Opgelopen op haar werk. Daar waar wel meer mensen positief waren getest. En we hadden het nog wel met zoveel succes buiten de deur weten te houden. Althans, sinds die eerste keer. Toen, in oktober mijn toen nog in huiswonende zoon, op Corona getest werd, positief werd bevonden en wij, andere in huis wonenenden, niets anders meer konden doen dan keurig in quarantaine te gaan en te blijven zo lang als dat volgens de richtlijnen moest. 

Mijn vrouw heeft nagenoeg geen last. Volgens de regels is ze nu weer bijna 'vrij' van Corona. Volgende week gaat ze iig alweer aan het werk. En zag het er aanvankelijk naar uit dat ook mijn zoon en ondergetekende begin volgende week de quarantaine verplichting konden beëindigen. Maar tijdens de periode van quarantaine heeft de laatst in huiswonende zoon ook een test laten afnemen. Afgelopen woensdag testte ook hij positief. En daarmee is de quarantaine plicht juist weer opgerekt. Ook mijn zoon heeft nauwelijks problemen. Hij is slechts wat verkouden. Gek in dit verhaal is dat mijn zoon zich met dezelfde klachten een week eerder ook meldde voor een test. Toen was zijn resultaat negatief. Dat testen blijft al met al natuurlijk een onzekere factor. 
Zo de twee anderen hier in huis met verschillende (lichte) Corona klachten in complete afzondering leven ben ik hier in huis, overigens ook in afzondering, voor mijn gevoel nog altijd vrij van Corona. 

Nu de twee herstellende zijn ben ik mij daar toch druk mee, niet normaal. Ik loop mij rot. Van boven (hun leefgebied) naar beneden (mijn leefgebied en werkruimte) om eten te brengen, drinken te verzorgen, gebruikt materiaal af te halen, dat af te wassen of te wassen. Honden uitlaten, honden eten geven, eten koken, huis schoonhouden en boodschappen doen. 
En toen, zo midden in de week, kwam er zonder dat ik er erg in had een monteur voor onderhoud aan de cv-ketel. Ik liet hem snel zijn werk doen (de ketel zit op een plek in de bijkeuken ver van mijn verblijf en dat van de anderen weg) echter, de man kwam bij mij terug met een zeer vervelende mededeling. Mijn cv ketel mocht niet meer aan. Er was lekkage in de wisselaar ontdekt en dat is te gevaarlijk om hem aan te laten. En dus werd de cv-ketel op non actief gezet. Gevolg; geen verwarming en geen warm water. Lekker in deze tijd! Niet dus. En het ergste is dat ze pas terugkomen wanneer het huis Corona-vrij is. Dat is uiteraard terecht maar wel heel vervelend. Ik moet nu elke keer water koken alvorens ik kan afwassen. En dat met de bedoeling goed af te wassen ivm Corona. Ook is het koud in de Villa. Ik heb continu koude handen en voeten. Omdat ik ook mijn zoon hoorde klagen dat het op zijn slaapkamer koud was geworden, bestelde ik, nadat al het stookhout erdoorheen was gejaagd, 3 straalkacheltjes om nog wat warmte te doen genereren. Eén voor mijn vrouw op de slaapkamer, één voor op de slaapkamer van mijn zoon en één voor mij en de honden.
Vannochtend echter, viel er al één groep uit omdat we kennelijk allemaal tegelijk om dezelfde warmte vroegen. Het huis, de villa is oud, zo ook de indeling van groepen. Dus heb ik mijn kacheltje maar uitgedaan. Het blijft behelpen.

Na zondag gaat mijn vrouw weer aan het werk. Is mijn zoon bijna door de verplichte opsluiting heen. Als hij zich dan ook goed voelt mag hij er alweer uit. Ik mag er dinsdag ook uit wanneer ik mij maandag laat testen en het resultaat daarvan goed is. 
Omdat ik zekerheid wil ga ik mij maandag laten testen. Want ik wil geen mensen 'meesleuren' in de griep, hoe weinig last mijn familieleden ook hebben of hebben gehad. 
Zelf voel ik mij goed. Ik heb het wel heel druk. Lijk wel een B&B met al die zorgen om diegenen die in bed verblijven. Er is zelfs een app groepje opgericht, zijnde een soort belletje, voor als men wat nodig heeft. Puur bedoeld om ze op de kamer te houden. Mochten ze naar beneden komen dragen ze handschoentjes en blijven ze uit mijn buurt. Ik slaap ook elders in huis. 

Als deze periode achter de rug is zijn we hier bijna allemaal met Corona besmet geweest. Waarom ik toen (okt) en nu geen last heb van Corona verschijnselen is mij een raadsel. Ik ben vrijwel nooit ziek. Meestal ontspring ik de dans. Echter in 2018, januari was ik heel erg ziek. Ik herinner mij dat nog heel goed. Op het bedrijf waar ik toen werkte was iedere werknemer ineens zomaar heel erg ziek geworden. De één na de ander liep te hoesten. Ook had iedereen hevige koorts, benauwdheid was ook nadrukkelijk aanwezig, het hoesten duurde ruim 3 maanden, zo ook de benauwdheid. Eén van mijn collegaatjes moest ik destijds naar het ziekenhuis brengen. Ze dacht dat ze dood ging van de benauwdheid. Ik werkte op 1 dag na gewoon door. Met en zonder koorts. Soms denk ik, bij het lezen van de huidige Corona verschijnselen, dat ik toen al had wat men nu in een wat ernstige mate van Corona ervaart. Uiteraard niet te verwarren met diegenen die thans op de ic of zelfs in het ziekenhuis liggen. 

Zeg t maar. Ik weet het ook niet. Ik weet slechts dat in 2018, 9400 mensen zijn overleden aan de toen heersende griep. Dat de ic's toen ook vol lagen en dat de griep zeer ernstig was. Google het maar en je zult zien dat ik het wat dat betreft bij het goede einde heb. 

Het is dan ook niet gek dat ik vragen heb. Maar dat ik nooit antwoord zal krijgen op die vraag is ook zeer waarschijnlijk. Feit is wel dat ik diverse verschijnselen van de Corona heb ondervonden tijdens de griep van 2018.

Nog een paar dagen en we mogen weer de dingen doen die we graag willen doen. Ik heb helaas wat zaken moeten cancelen. Voor de tweede keer dus. Dat doet pijn. Niet omdat ik nu geen geld kan verdienen maar juist omdat ik u als klant niet kon helpen. Dat voelt alsof ik u in de steek laat. Op het Agathaplein zal men mij gemist hebben. En zich afvragen waarom ik er niet was. Ik hoop er volgend weekend weer te zijn.

En mijn jarige Snor eindelijk te kunnen ophalen. Ook die staat nog op de plek waar ik m heb opgeknapt. Gelukkig is dat tot nog toe geen probleem gebleken. Maar ik wil m graag bij mij aan huis hebben. Het seizoen staat te beginnen. Ookal is het eind januari, ik heb al eens eerder in februari gereden. Dus we moeten ons gaan voorbereiden.

Ik wens u allen veel gezondheid toe. Hou Corona buiten de deur. Hier hebben we het nu twee keer mogen meemaken. Het was dan lichamelijk geen probleem voor de 'zieken', het vraagt enorm veel van de gezonde mens. En ik kan daar nu tot 2x toe over meepraten in de wetenschap dat het hier nu waarschijnlijk niet zo gauw meer huisvest. Tenzij het sterke lichaam (op mijn rug na) van mijn persoon het nog zal meemaken. 
De rugklachten zijn er overigens nog steeds. Maar worden langzaam maar zeker wel minder. Volgende week slaap ik weer in mijn eigen bed en zal het snel over zijn. 

Graag zie ik u volgende week weer. Waar of wanneer dan ook.
Ga nu mijn huis weer warm proberen te krijgen. Alsook mijn familieleden vragen of ze wat nodig hebben. Al met al een hele klus.....

Tot volgende week!

Frank Boereboom 
Frankys Food 
Hengelo 

Reacties

Populaire posts