25. De reden.

Dit is dus waarom ik op pad ga. Dit is zo verschrikkelijk leuk. Hier kan geen therapie, als zou ik die nodig hebben, tegenop. Het was in één woord; geweldig!

Het is zaterdag 23 mei. En vandaag was het weer zo zo. Dat betekent; niet slecht maar aan de andere kant kon het ook wel iets beter. Evengoed was het natuurlijk goed genoeg om uit te rijden.  De avond ervoor had deze ijscoman nog behoorlijk gedronken en de vraag deed zich dan ook gelden hoe het vandaag met mijzelf zou gaan.  De rit was vorige week nogal teleurstellend verlopen.  Dus rees eveneens de vraag hoe het mij deze week qua klandizie zou vergaan. 
En dat viel dus heel erg mee kan ik vertellen.  Ik heb vandaag veel nieuwe klanten ontmoet en dat was natuurlijk super. De bestellingen waren goed en daarmee was mijn kleine kater snel verdwenen.  De rit verliep goed en eindigde bij Hotel Lansink, vlak bij huis. Ik kwam een bevriend stel tegen.  En voor ik het wist zaten wij op het terras van het Hotel aan de wijn. Heerlijk. En omdat het hotel vlakbij huis staat en ik daardoor het hotel redelijk ken heb ik gevraagd of het personeel  ook een ijsje wilde hebben. En dat wilde ze wel. En dus schepte ik zo'n  10 ijsjes. In ruil daarvoor kreeg ik heerlijke droge witte wijn. En mijn visite een paar biertjes. En zo verbleef ik nog een tijdje op het terras met mijn vrienden.  Uiteindelijk ben ik na een goed uur naar huis gereden. De wijn had mij goed te pakken, maar ik was al zowat thuis.
Het was in elk geval een leuke en goede dag geweest met een nog betere afsluiting. Op facebook en twitter werd kort na mijn bezoek door hotel t Lansink melding gemaakt van mijn bezoek met de tekst: "ijskoud bezoek gehad van Franky's ijs". Dank hotel...dank! Ontzettend leuk!

Zondag

En opnieuw werd ik getrakteerd op mooi weer. En dus was ik vreselijk benieuwd naar het verloop. Het duurde evenwel niet lang nadat ik voor het eerst op die arme bel had geramd. Meteen kwamen de mensen uit alle hoeken. Ik moest gelijk denken aan wat ik eerder nog thuis had gezegd; hoe zou het zijn wanneer ik op 1 dag alles zou hebben verkocht? Hoe zou ik dan door de wijk rijden, zonder voorraad en vol met naar ijs hunkerende en vragende wijkgenoten? Gelukkig kon ik mij daar niet lang druk over maken.  De drukte van dat moment duurde even voort maar even later werd het dan toch weer rustiger. Ik vermoedde evenwel dat deze dag een goede dag kon gaan worden. Benieuwd als ik was fietste ik de ijskar richting nieuwe klanten. En zo zou deze dag uiteindelijk ook verlopen.  Dan weer druk en dan weer rustig. Ik kon het allemaal niet erg vinden. Ik deed wat ik graag deed en daarbij vond ik vooral veel genoegdoening in het contact maken met wijkgenoten. Na 5 uur kwam ik weer op mijn eigen straat. Daar schepte ik mijn laatste ijsjes van dit prachtige weekend!

Een opsomming van alle positieve zaken
-positieve reacties
-nieuwe afspraken voor feesten/evenementen
-het ijs blijft uitstekend in de kist
-de routes zijn nu eindelijk definitief
-de omzetten vertonen eindelijk stijgende lijn.

Kortom: tevreden

En de reden waarom ik dit zo graag doe zat opgesloten in dit weekend.  Hoe leuk is het om mensen te mogen ontmoeten. En hoe leuk is het om deze mensen te vermaken.  De afsluiting van de zaterdag was erg gezellig en onverwachts.  Hotel tuindorp is ontzettend attent geweest om mijn bedrijfje op fb en twitter onder de aandacht te brengen.  Hoe mooi is dat zeg? En dan de nieuw binnengekregen opdrachten. De nieuwe klanten. De recensies die ik krijg. De kinderen die zooo verschrikkelijk blij zijn met mujn komst. De vele goede en leuke opmerkingen over mijn kar. Het is allemaal zo overweldigend.  En dat maakt de reden zo ontzettend duidelijk.

Volgende week ga ik weer met volle kracht vooruit. In de hoop verkerend dat de Reden de reden blijft.

Tot later.....
Frank Boereboom

Reacties

Populaire posts