2016-01. Gelukkig Nieuwjaar!

En dan wil ik deze keer eerst beginnen met u allemaal een heel gelukkig en vooral gezond 2016 te wensen! Dat het jaar een prachtig jaar mag worden voor een ieder. En dat we de hoop mogen houden op een wereld waarin we in vrede met elkaar kunnen en mogen leven. Tenslotte mogen we altijd hopen!

Het jaar 2015 ligt definitief achter ons en in mijn geval kijk ik graag vooruit. Het wordt in ieder geval een spannend jaar. Een jaar zonder vast inkomen, zonder een stevige basis. Maar juist wel weer een jaar met mogelijkheden. Met planningen, doelstellingen, ideeën en met lef en doorzettingsvermogen. Maar ook met zoveel meer vrijheden. De baas bepaald namelijk.
Ondernemen is mij niet vreemd. Sterker nog, heb het eerder al jaren gedaan. Ben ervan overtuigd dat ik het goed ga doen. Maar die zekerheid welke weggevallen is, die tempert mijn optimisme enigszins. Het is ook niet niks wanneer je op oudjaarsavond beseft dat je een dag  later geen werkgever (geen loon) meer hebt. En dus
op eigen benen bent komen te staan. Weliswaar met een WW uitkering. Maar we weten zo langzamerhand wel hoe ik daarover denk. Afijn, het is er, dus aanpakken! Tenslotte kan ik er niks aan doen dat mijn voormalige bazen er een zootje van hebben gemaakt.
Goed, 2016 dus...

2016 wordt dus nu mijn eerste echte ondernemersjaar sinds 2005. En ik geloof er dus heilig in. De ontbijtservice loopt. En zal dit jaar meer en meer bekendheid gaan krijgen. Er zullen nog meer akties gaan volgen. Akties in de vorm van opnieuw gratis ontbijtjes, al dan niet in samenwerking met verschillende bedrijven. Maar ook op moeder- en vaderdag zal ik mij meer en meer laten zien. Wat te denken van Valentijnsdag! Ook zal ik zsm meer de zakelijke markt opzoeken. Een mooi voorbeeld daarvan is de dag van morgen wanneer ik 15 ontbijtjes voor bedrijven verzorg. Er is wel een probleem waar ik nog voor sta en dat betreft de prijs welke ik heb berekend voor een ontbijtmandje. Een prijs van € 24.50 is gewoon te laag wanneer je in aanmerking neemt dat ik voor elk ontbijtje 4x een bepaalde afstand moet rijden. En dat dat ook nog een bepaalde tijd rooft. En dus meen ik gegronde redenen aan te kunnen dragen om per 1 maart a.s. de prijs voor een ontbijtmandje met een bedrag van € 5,00 te verhogen. En met € 29.50 ben ik nog immer goedkoop ten opzichte van andere aanbieders. Deze prijs geldt dan slechts afleveringen binnen Hengelo. Daarbuiten komt nog eens een extra kilometervergoeding.

Met Franky's ijs zijn er veel meer dingen in ontwikkeling. De 2e versie van KiNDERDAG  bijvoorbeeld. Die aflevering gaat echt een stuk groter worden. Wat in ieder geval blijft zijn de wensjes. Ook het gezellige stoepkrijten zal ik in ere houden. En natuurlijk gaan we voor wat meer kinderpret zorgen. Daarvoor heb ik inmiddels kontakt gelegd met gemeente Hengelo. Want nu heb ik zeer waarschijnlijk een heuse evenementenvergunning nodig. Ik kan u inmiddels toefluisteren dat er inmiddels 1 ontzettend leuk plan op tafel ligt. Zou zo leuk zijn wanneer dit plannetje doorgang kan en mag vinden. Tja en wanneer alles doorgang vindt hoop ik ook op de bereidwilligheid van een groepje vrijwillligers. Want alleen red ik het natuurlijk nooit.
Daarnaast zal Franky's ijs zich nog meer gaan richten tot de zakelijke markt. In tegenstelling tot de ontbijtservice is Franky's ijs al redelijk vaak in opdracht van bedrijven actief, maar het kan dus nog altijd beter.
Allemaal redenen om er de schouders onder te zetten. Onder het mom van eerst zaaien...en dan oogsten.
En komt er nog een kar bij? Tja...dat wordt een verhaal waarmee ik nog immer heel nadrukkelijk bezig ben. Ik denk van wel, maar zekerheden zijn er op het moment van schrijven nog niet. Zodra er nieuws is mag u van mij aannemen dat ik dat op de facebookpagina kenbaar zal maken.

Komende week zal er veel duidelijk worden. Een gesprek hier, een gesprek daar. Allemaal om mijn uitgangspositie zo goed mogelijk te krijgen. Zo heb ik een gesprek met de gemeente. Een gesprek met het ROZ en hoop ik nog op een gesprek met het UWV. U leest het al..druk genoeg. Het bedrijf krijgt zijn kleur. Zijn vorm. We missen slechts hier en daar een puntje op de i. En die moeten deze week gezet kunnen worden.
De vergunning om overal binnen de Gemeente Hengelo te mogen venten is in ieder geval besproken en bijna rond. Toegezegd is dat ik de vergunnig zeer waarschijnlijk ga krijgen met een kleine wijziging in vent tijden. Zo mocht ik vorig jaar maar tot 21.00 uur in het hoogseizoen. In de nieuwe vergunning komt dan mogelijk te staan dat ik in de periode juni/juli/augustus tot 22.00 uur mag venten. Dat zou in ieder geval prachtig zijn!

Komende weken ga ik op bezoek in de voor mij onbekende wijken als de Hasseler Es, Roershoek/Vossebelt, Groot Driene en klein Driene. Uitzoeken of en waar ik zou kunnen venten. Wordt nog een hele klus.
Maar met dat zoekwerk kan ik weer mooi wat kilootjes eindejaarsvet wegwerken. Is het zo wie zo toch ergens goed voor.
Ook wordt de fietskar de komende weken aan enig onderhoud onderworpen. Een beetje schuren en lakken.

Het gaat beginnen dus. Ik ben er klaar voor!
Vanmiddag begin ik op een juiste manier aan het nieuwe avontuur. Dan ben ik aanwezig op de nieuwjaarsborrel van tuindorp. Kontakten leggen. Altijd goed.

Ik sluit af. Mijn zoon is vandaag jarig. 18 jaar alweer. Wat gaat het toch snel!

Ik wens u allen een mooie eerste week van 2016 toe.
Ik hoop u volgende week te kunnen vertellen hoe alles is gegaan.

Tot volgende week!
Frank Boereboom
Franky's ijs
Franky's Ontbijtservice
Hengelo

Reacties

Populaire posts