2016-02. Koning Winter in aantocht?

Gaat het dan eindelijk gebeuren? Zijn de voortekenen dan zodanig dat we het gaan beleven? Gaan we dan eindelijk de kou in?
Koning winter staat aan de voordeur van ons kleine landje te trappelen. Het klopt zogezegd keihard op de deur. Het wil naar binnen! Goed, vanaf donderdag is het  waarschijnlijk winter!  Berichtgevingen daaromtrent worden al weken gepubliceerd. Uiteraard is niets zo onzeker als een weersvoorspelling. We zullen zien of de winter echt zal starten. Wat ik heb begrepen veel sneeuw en temperaturen onder de -10! Let wel; het zijn niet mijn woorden he?
Laat maar komen denk ik dan. Hebben we dat ook maar gehad! Op naar de lente!

Frankys ijs en Ontbijtservice zijn vorige week onder de loep genomen. Dat wil zeggen dat alles is doorgerekend in een heus ondernemersplan. Op kantoor bij het ROZ heb ik nog wat opmerkingen en aanbevelingen ter harte genomen. En de cijfers geven redenen om geloof te hebben. Geloof in mijn kunnen. Geloof in haalbaarheden. Niet dat ik er nu vanuit mag gaan dat ik het wel eventjes zal doen allemaal. Het weer is namelijk toch een behoorlijk zware en meetellende factor. En zoals hierboven al beschreven; niets is onzekerder als het weer. Eén maand met veel regen en de verdiensten worden gelijk een stuk minder. Dus niet te vroeg juichen. Maar feit is wel dat ik gesteund mag en kan worden door die uitkering. Die vreselijke WW uitkering. Krijg er spontaan allerlei soorten van allergie bij. Mijn vrouw, vrienden en bekenden roepen allemaal dat ik me daar nou eens niet druk om moet maken. 'Jij hebt al die jaren hard gewerkt en die uitkering is dan ook volledig terecht' . En eerlijk gezegd weet ik dat ook wel...maar ik kan het maar niet accepteren....pffff ...zal er waarschijnlijk wel nooit aan wennen.

Goed. Het plan is klaar. Nu nog de uitvoering. En daarmee bedoel ik eigenlijk dat ik het waar moet gaan maken. En dan is een nieuwe en bovendien met motor uitgeruste ijskar zeer wenselijk. Zo niet noodzakelijk. En dus ben ik nog zoekende naar een nieuwe ijskar. Ik ben pas tevreden wanneer ik met motor aan de andere kant van Hengelo kom. En dat maakt de zoektocht behoorlijk lastig en langdurig. Enerzijds begint de klok dan ook steeds meer en nadrukkelijker in mijn nadeel te tikken en anderzijds is ook de behoorlijke investering die zulks met zich meebrengt een zware dobber. Ik sta er dan ook echt helemaal alleen voor. Komende week hoop ik wel op een doorbraak voor wat betreft de hulp die ik op dat gebied mogelijk kan krijgen maar eigenlijk ook gewoon nodig heb. Mijn enige kans overigens. Duimen dus maar!
Maar lukt het allemaal echt niet...dan gaan we gewoon fietsen hoor!

En tussen al die voorbereidingen en zoektochten naar ijskarren, ben ik ook nog steeds aan het solliciteren. Uiteindelijk probeer ik nog steeds voor de zekerheid van een baan te gaan. Maar dan denk ik ook steeds;  wat is eigenlijk zekerheid? Waaruit bestaat heden ten dage zekerheid? Zekerheden zijn er namelijk tegenwoordig niet meer. Voor je het weet is je nieuwe werkgever ook kapot. Rare tijd met al die ontslagen. En dat de tijden duidelijk zijn veranderd illustreerde Sun Capital met hun terugtrekking uit hun dochter V&D. Om ze berooid en failliet achter te laten. Personeel waarschijnlijk op straat en vele toeleveranciers met zorgen om hun geld voor geleverde waar in onzekerheid achterlatend. Het verhaal wordt dan nog gekker wanneer datzelfde Sun Capital weer als 1 van de kopers van het failliete V&D wordt genoemd. Snapt u het nog?

Kortom... Wat is zekerheid? En dus blijf ik eerlijk gezegd op twee gedachten hinken. Een heel vermoeiende bezigheid als ik eerlijk mag zijn.

Momenteel heb ik voor Frankys ijs een mooie opdracht binnen. En de volgende, en dat is echt een grote opdracht, komt ook (99 procent) goed. Het is mij eigenlijk al toegezegd. Kortom, van die kant gezien loopt het eigenlijk prima.
Ik ben nu ook nog met een ander project bezig. Wanneer ik dat binnenhaal zou dat helemaal mooi zijn. Tja. Het is nu de tijd van zaaien. Opdat ik straks mag oogsten. Netwerken. Zo veel als kan.

Ik ben dus behoorlijk druk. Niet normaal zoals de dagen voorbij vliegen. Solliciteren, klanten voor ijs en de ontbijtservice zoeken. IJskar zoeken en de daarbijhorende bijzaken zien te regelen. Administratie 2015 afwerken.
Verschillende bedrijven bezoeken en alsof ik nog niks te doen heb ga ik morgen dan ook nog naar Oegstgeest voor de uitreiking award "leukste ondernemer van Hengelo'". Dinsdagmiddag ben ik in Arnhem. Ervaringen uitwisselen met mijn collega ijscoman Rens uit Limburg. Kijken of we samen nog tot mooie ideeën kunnen komen. Daar zie ik overigens erg naar uit. Het was trouwens ook de drukste week op het gebied van de ontbijtservice. Afgelopen maandag had ik maarliefst 15 ontbijtjes tussen 07.00 en 9.30 uur.
Met afleveringen in Hengelo, Borne en zelfs Oldenzaal. Te Oldenzaal dekte ik een ontbijttafel voor 10 personen van het bedrijf Postma Financiëel Advies. En opnieuw werd het ontbijt als super beoordeeld. En kon ik weer een goede recensie bijschrijven. Maar ook de andere 5 ontbijtjes werden als goed beoordeeld. Blijft toch mooi om dat elke keer te lezen of te horen.

Deze week zit er nu op. En geloof mij wanneer ik zeg dat ik soms door de bomen het bos kwijt ben. Soms ben ik zo druk dat ik niet eens in de gaten heb dat de dag alweer zijn einde nadert. En... ben ik niet eens buiten geweest.
Ik heb dan ook besloten dat ik vanaf volgende week elke dag minimaal anderhalf uur buiten zal zijn. Wat meer structuur aanbreng in mijn leven. Is gewoon hard nodig.

Ik wens u allen een fijne week toe.
Ik hoop dat ik de komende week echt iets te melden heb op ijskar gebied. En ook dat de beloofde winter zijn intrede heeft gedaan. Of anders gezegd; dat men de deur voor Koning Winter heeft opengedaan. We gaan het allemaal zien.

Frank Boereboom
Frankys ijs
Frankys Ontbijtservice
Hengelo

Reacties

Populaire posts